1/2/09

POLLASTRE AL FORN AMB HERBES


Aquest dissabte la Xaro era a casa ja que a la tarda havíem d'anar al curs del Museu de la Xocolata i com que no es gaire carnívora però si que li agrada el pollastre, vaig aprofitar per fer una recepta de pollastre del Jamie Olivier (La cocina de Jamie Olivier. Recetas frescas de un joven chef Ed. RBA) que ja feia dies que volia fer.










Ingredients:
1 pollastre de 1,5 Kg
Herbes aromàtiques: alfàbrega; romaní; farigola; llorer;...
Oli d'oliva
1 llimona
Sal i pebre






Vaig comprar un pollastre de pagès a la parada de la Cesca (Santmartí gallinaires) del Mercat Central de Sabadell i els vaig demanar que me'l buidessin però me'l deixessin sencer.
Escalfar el forn a 225º. Picar les herbes fresques i tallar la llimona per la mitat.
Agafar el pollastre i salpebrar-lo per dins. Amb molta cura, separar la pell de sobre el pit i separar-la de la carn per poder-hi posar part de les herbes. A l'interior posar-hi també herbes i la llimona partida.
Si es vol es poden fer uns talls a les cuixes i posar-hi també part de les herbes aromàtiques.

Lligar el pollastre, untar-lo bé amb l'oli.

Posar el pollastre a la plata del forn amb el pit amunt i posar-lo al forn uns 5 minuts; girar-lo i deixar-lo 5 minuts més. Tornar-lo a posar amb el pit amunt i deixar-lo coure entre 1 hora i 1 hora i mitja depenen del pes del pollastre. La recepta manté la temperatura del forn però em va semblar excessiu i la vaig baixar a 200º.

A mitja cocció vaig afegir unes patates tallades a rodanxes gruixudes i una mica després rodanxes de carbassó.


16 comentaris:

Gemma ha dit...

Ep, noies, que no tenia ni idea que haguessiu dinat tan bé!
Un altre cop, em trqueu el matí i em convideu a dinar, eh? I després, totes tres cap a Barcelona, je je je...
Estic segura que la Xaro va disfrutar amb aquest pollastre, que devia tenir un gustet de bosc deliciós.

Francesc ha dit...

Com que el pollastre m'agrada MOOOOLT, aquesta recepta cau!! T'ha eixit amb una pinta boníssima!!! L'enhorabona!!!
Salutacions

Maria ha dit...

Noia, quin goig que fa aquest pollastre.
I amb les herbes, deu ser realment molt i molt aromàtic..

El cullerot Festuc ha dit...

Laia, quin pollastre tan boníssim!!! M'encanta el Jamie Oliver...probaré de fer aquesta recepta!!!
Petunets,
Eva.

Mercè ha dit...

Laia, quin pollastre!! Jo en faig un de semblant i a més del suc de la llimona també hi poso taronja i d'altres herbes. A veure si una estona el faig i el penjo! Com us cuideu! :) Petons!

dolorss ha dit...

Sembla i tot que olori!!!!
quina pinta més bona, ara que tan ben cuinat i amb les herbetes ...bo per nassos

La cuina vermella ha dit...

Voto fermament a la proposta de la Gemma, dinar i curs!!! Laia, ja pots anar tirant parets de casa per encabir-nos a tots. a mi aquest pollastre ja em va bé.
Mil petons.

Laia ha dit...

Gemma, el dia que vulguis. Francesc espero que el facis, és bo i gustòs.
Maria, Dolors la veritat és que si que feia bona oloreta i el suquet estava per sucar-hi pa.
Eva, a mi també m'agrada molt l'Olivier, el trobo fresc i divertit i les seves receptes no són massa complicades i en canvi són força vistoses.
Mercè ja passaràs la recepta del teu pollastre, segur que està boníssim
Txell més que tirar parets crec que hauria de canviar de casa per encabir-hi més de quatre convidats! Ho haurem de deixar per quan anem a la casa de colònies.

xaro ha dit...

L'afortunada que el va gaudir dona fe que era deliciós!!!!! :)))

Cuinagenerosa ha dit...

jo no tinc el llibre però veig en jamie olivier a la tele i m'encanta el que fa, encara que sigui tan matusser a l'hora de treballar, que segurament ho fa expressament.
aquesta idea de posar les herbes entre la pell i la carn és genial, segur que dóna un gust boníssim a la carn, devieu dinar de conya, i amb els pastissos que vau fer i menjar a la tarda, un festival!

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Amb herbetes m'encanta. Aquesta és una recepta que agrada a tothom. Salut!!!!

Su ha dit...

Ay el pollete que ricooooooooo!!
Un besote

grande

enric ha dit...

Òndia, Laia!: La meva mare, fa molts anys, recordo que feia un pollastre gairebé idèntic a aquest, i recordo que com que la llimona amb què el farcia la posava sencera, el va batejar amb el nom de "pollastre al supositori".

josep ha dit...

El pollastre m'encanta i les herbes les posaria a tot arreu. O sigui que la combinació que proposes: Ten points!.
Una abraçada

RUBEN ha dit...

Laia! Quina bona pinta que té aquest pollastre!! Felicitats!

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Bé, Xaro veig que poc em queda per a dir, doncs la veritat tothom ja ho ha dit tot.
Un pollastre amb totes aquestes herbes de guarnició i olor, et trobes en plena casa de pagés. Que vaigui de gust¡ Josepb -menja de bacallà-