3/9/08

Amanida amb paquet de mozzarella



Aquesta recepta ja feia dies que la tenia pendent de penjar, però com que encara feia molta calor, no volia fer encendre el forn a ningú ....
En realitat es una amanida normal i corrent a la que tothom i pot posar els ingredients que li vinguin més de gust o que tingui a la nevera en el moment de fer-la. Però s’hi afegeix el paquetet a sobre i queda més original. Jo us la poso tal i com la vaig fer jo.


INGREDIENTS

1 bossa d'amanida variada
1 pastanagues
1 tomàquet d'amanir gros
Unes fulles de rúcola
4 llesques primes de pernil de parma o del país
1 bola de mozzarella de buffala
Oli, sal, vinagre de Mòdena,sal



Preparació

Poseu 2 llesques de pernil, una al costat de l'altre, a sobre el marbre.Poseu 2 llesques més creuades i al mig la bola de formatge. Tanqueu-ho tot com si fos un farcellet. Reserveu-lo a la nevera.
Escalfeu el forn a 170º.
Poseu l'amanida i la rúcola barrejades en el bol de servir ratlleu la pastanaga per sobre i poseu el tomàquet per sobre.
Coeu el paquetet al forn uns 5-7 minuts, o fins que el pernil quedi cruixent.
Mentre es couen els farcellets, feu una vinagreta amb l'oli i el vinagre i amaniu bé l'amanida.
Poseu el paquetet a sobre.
La gràcia es que el pernil quedi cruixent i el formatge mig fos.

Que vagi de gust!!!!!!

26 comentaris:

gemma ha dit...

Ostres Xaro, que bona pinta aquest farcellet! Mmmmmmmmmm!

enric ha dit...

Òndia, Xaro: Quina idea tan bona això del farcellet!!! Això ho faré, segur! A més a més, he trobat fa poc una mozzarela de búfala deliciosa. Gran idea, sí, senyora!

Gemma: Això teu té tota la pinta de desig, eh? :)

La cuina vermella ha dit...

A mi també m'agrada moltíssim aquest farcellet ibero-italià!!!
Petons!!

Gemma ha dit...

Genial, una altra amanida tèvia a l'estil de l'Anna del Kiwi Blau. Com li deia a ella, m'encanten aquestes amanides fred-calent i si és mozarella de la bona, encara millor! Aquesta idea dels farcellets me l'apunto :)
A les Dolomites, vam tastar algunes mozarelles bones de veritat, els italians es tornen bojos amb aquest formatge!

Núria ha dit...

Xaro!! Que bona aquezta amanida. M'ha agradat molt i molt aquesta idea de la bola de mozzarella amb el pernil...

Glòria ha dit...

Uf!!! Ja se'ns torna a acumular la feina!. Jo crec que encar que passem una miqueta de calor, val la pena encendre el forn per posar-hi aquest farcellet.

Al mercat d'Hostafrancs, de Barcelona, hi ha una paradeta que es diu la Nonna Mongini on venen especialitats italianes i l'altre dia tenien un formatge tipus mozzarella que es diu burrata (que ve de burro, mantega, és clar, que és més cremós que la mozzarella. Aquesta recepta serà una bona excusa per provar-la!

Francesc ha dit...

M'encanta el formatge i les amanides tèbies. Enhorabona per les fotos i per la recepta. Nyam!

Anna ha dit...

mmm Xaro, què bona! me l'apunto...la mozarella calentona amb el pernil cruixent, amb fa venir salivera!!

Delicias ha dit...

Quina pinta fa el paquet aquest de mozarella, amb el que ens agrada. Ens l'apuntem.
Un petó i que bo es tornar!!!

xaro ha dit...

Gemma, com diu l'Enric, fes-l aviat no sigui cas que el nen......

Enric, quina marca es, perquè a mi ultimament em costa de trobar-ne que sigui bona de veritat.

Parella, proveu-lo que aquesta combinació està molt i molt bona!!

Gemma, jo no soc italiana i la mozzarella tb em torna boja!!

Núria, comha anat el cap de setmana per Girona??

Gloria, la burrata és molt més cremosa i no sé si quedara bé,diguem-ho si us plau.
Jo la burrata la vaig descobrir l'any passat a Italia i em va encantar, però aquí s'em fa molt difícil trobar-la. Allà normalment te la serveixen amb tomàquet madur, pelat i tallat a trossos petits i passat per la paella (no gaire), amb un bon raig d'oli, pebre i alfàbrega.....està bonísima!!!

Francesc, doncs ja sap el que et toca!!!!!

Anna, aquesta és una recepta italiana com les teves.......

Hola Delicias, ben tornada, com ha anat tot?? Vaig a casa teva a veure que explicas del viatge

Petonets a tots

PimientayChocolate ha dit...

simplemente delicioso, con lo que me gusta la mozarella!!!!
saludo, daniela

Núria ha dit...

Xaro, a Girona a anat molt bé. Bona compañía, entorn preciós i bon menjar. El pastís i el pa´un exit.

No tot són postres ha dit...

Xaro, té molt bona pinta i és una variant al típic farcellet de formatge fet amb les "oblees" de les empanadilles o amb pasta fil·lo, que és com ho faig jo.
PTNTS
Dolça

tartasacher ha dit...

Hola Xaro:
Qué preciosa ensalada y qué forma tan elegante y bonita de presentar la mozzarella. Tomo nota de ella. Es una delicia. Muchas gracias por tu visita y comentaio y me alegro te haya gustado el batido y es que una cosita sencilla con algún pequeño detalle queda elegante y vistosa. Mil besos

Su ha dit...

Que delicia de receta...
Estuve unos pocos dias hace unas semanas en tu tierra y todavia estoy con la boca abierta...maravilloso...todo
Besos

enric ha dit...

Xaro: Ja vaig fer aquest farcellet. Fa dies que t'ho volia dir, però vaig una mica de corcoll. EXCEL·LENT!, tot i que la propera vegada els faré amb el pernil tallat una mica més prim que el que em van tallar.

Demà, que faig pont, vull passar a comprar la mozzarella de què et vaig parlar, i ja et diré la marca. Ara no me'n recordo.

Una abraçada.

xaro ha dit...

Daniela si te gusta la mozzarella, ya sabes...

Núria no m'estranya, amb la pinta que teníen!!

Dolça, explica'm aquest fortmatge amb "oblees" o pasta filo..

Tartasacher, ya ves una simple ensalada que con el "paquetito" parece quien sabe qué!!

Su has estado por aquí y no has dicho nada??? Cómo se te ocurre??

Enric me n'alegro molt que t'agradés!!

No tot són postres ha dit...

Xaro,
agafes un tros de formatge de cabra i l'emboliques amb una oblea (en català se'n diu hòstia) o amb un tros de pasta filo i ho fregeixes com si fos una empanadilla (en català dita cresta). I ja està apunt de posar-la damunt de qualsevol amanida i "enriquir-la".
Jo ho faig amb formatge de cabra, però m'imagino que ha de ser bo amb qualsevol formatge una mica cremós.
Quan ho faci ja ho penjaré al blog, però és una de les amanides que faig quan ja no fa tanta calor com fins ara.
PTNTS
Dolça

xaro ha dit...

Gràcies Dolça, ho provaré..si el temps segueix com avui, aviat la podràs penjar al blog :)

Delicias ha dit...

Hem pensat en ficar de farcit formatge ricotta, que et sembla???
Si ens animen, t'expliquem!!
Un petó!

Sara ha dit...

Hola Xaro!!

No saps la il.lusió que m'ha fet el teu comentari!!! De passada he descobert el teu blog que està MOLT bé, intentaré visitar-lo sovint, hi tens receptes realment interessants!

Per cert: lo de la copeta, està fet! De fet, d'aquí no massa hem de pujar a Sant Feliu perquè hi estem buscant casa (ja saps, si saps d'algú que vengui una caseta buena, bonita i barata... jajajaja).

Una abraçada i fins aviat!!!

RUBEN ha dit...

Olé Xaro!!! Com sempre molt bona pinta tot el que fas!! La combinació del formatge amb el pernil és de les que més m'agraden...mmmmmmmmm

xaro ha dit...

Delicias,ja em direu com queda!!

Sara, ja avisaràs!! Les casetes per aquesta zona han baixat una mica de preu, però encara hi ha molta gent que com jo dic es
pensen que tenen un castell!!

Ruben doncs prova-ho i ja veuràs que bo que esta!!

Ptnts

Zaira ha dit...

Gracias Xaro, me alegro te guste la quiche, tu ensalada sigue estandi divina. Besos y gracias

enric ha dit...

Ai, Xaro!: Tinc el cap a tres quarts de quinze! Et vaig comentar que ja et diria la marca de la mozzarella, i dissabte, quan la vaig anar a comprar per tornar a fer el paquetet amb pernil, que vaig fer-me tallar més primet, vaig pensar: "Li faràs un comentari a la Xaro", però noia, no hi vaig pensar més. La marca en qüestió és "Negrini", i és "Mozzarella di Búfala Campana", que em sembla que és la denominació d'origen.

xaro ha dit...

Zaira, gracias por tu visita!

Enric gràcies!