8/3/09

CLAFOUTIS DE PERNIL I CARBASSÓ



Dissabte passat, aprofitant que estava a Sabadell varem anar amb la Laia a un curs de la Mª Àngels Pallàs a la botiga Rubiralta.
No es el primer curs que fem amb ella, podeu trobar mes informació aquí , i ens agrada molt com s’explica i les receptes que proposa solen ser molt pràctiques i de les que fan quedar bé.


Aquesta vegada el curs era de pastissos salats i ens va fer i explicar:




-Focaccia amb mozzarella i romaní, que com podeu veure era molt primeta, ja que es com una coca de vidre però salada.







-Tarta de carxofa, patata i formatge de cabra. La massa era de pasta brisa i ens va explicar que per fer-la a casa es molt pràctic fer-ho amb la picadora, doncs així la mantega es manté mes freda que si es fa amb les mans.



-Púding amb pernil, porros i formatge





-Soufflé de formatge





-Clafoutis de pernil i carbassó




Com podeu veure n’hi havia de tota mena i gustos i estaven totes molt bones.
Quan varem arribar a casa de la Laia ja era hora de dinar i com que teníem els ingredients varem fer el clafoutis que va quedar molt bo.
No tinc foto , perquè no ens varem recordar de fer-la i es va acabar tota.........però aquí teniu la recepta

INGREDIENTS

600 grs. de carbassó tallat a rodanxes o a tires primes
100 grs. d'encenalls de pernil salat
4 ous
200 cc de crema de llet
50 grs. de formatge ratllat
200 cc de llet
20 grs de farina
timó (farigola)
5 cullerades d'oli d'oliva
sal i pebre

Escalfar 4 cullerades d'oli en un recipient i afegir-hi els carbassons tallats, una mica de timó, sal i pebre, i deixar-ho coure durant 2-3 minuts.

Untar d'oli una safata que pugui anar al forn, omplir la base amb una capa de carbassó, cobrir-ho amb tires de pernil salat i anar fent capes.

En un bol batre els ous sencers amb el formatge ratllat, afegir-hi una mica de timó, la llet , la farina i la crema de llet. Abocar aquesta barreja dins la safata i ficar-ho al forn a 200º durant 30 minuts.

Retirar la safata del forn i servir tebi, acompanyat d'una aminada.

Que vagi de gust!!!!

14 comentaris:

El cullerot Festuc ha dit...

Xaro!!! Quina pinta que fa aquesta claufotis!!! Ha d'estar boníssima!!! I la Tarta de carxofa, patata i formatge de cabra ambé fa una pintaaaa...a veure s la fas i poseu la recepta tb! jeje!
Petunets,
Eva.

Marta Padenous ha dit...

Xaro, jo com l'Eva....aquesta tarta de carxofa...se'm fa la boca aigua...i el souflé....
I els clafotis...mmmm!
Tot boníssim!
Ptnts

dolorss ha dit...

Ja m'agradaria a mi anar a classe de cuina, però no en fan :(
Quina meravella ..totes!!!

Glòria ha dit...

Jo també espero la resta de receptes. Trobo molt original això de la coca de vidre salada. A veure si la fas!.

Fins aviat

Mercè ha dit...

Xaro, només llegir-te ja m'has fet venir salivera amb tots aquets plats tan deliciosos!! Quina pinta!! Ara ens has de posar les receptes de la resta! ;)
Petons!

CRIS ha dit...

Aquest clafouti el faig per sopar, decidit, m'ha agradat molt.
Un petó

gemma ha dit...

quin curs! si amb totes les receptes se't fa la boca aigua!

Isa ha dit...

Han d'estar totes les receptes boníssimes!! Jo tambés espero la resta de receptes!!

La cuina vermella ha dit...

Princesa, abans de res: com estàs? com va tot?
Escolta, saps que pensava? que el dia que vam anar al rubiralta ens haguessim pogut fer aquestes receptes i no el rotllo de la termomix... en fi, em molen totes, pero totes no n'hi ha cap que em faci arronsar el nas!

Nina, m'has d'explicar millor això de la massa brisa amb la picadora.

Muac

Massitet ha dit...

Hola, hola!
Jo estic amb la cuina vermella: Això de la massa brisa amb la picadora demana un post a crits!!!
També estic amb tothom: aquesta cau fixe!

Salut!

Gemma ha dit...

Apa, quina sort poder anar a una ltre curs al Rubiralta... i la temàtica de pastissos salats està molt molt bé. Tots els trobo força originals, i no m'estranya que no us sobrés ni una engruna del clafoutis... devia quedar bonísism!
Jo també tinc ganes de llegir totes les receptes, eh? ;)

Maria ha dit...

Carai, si que en vau treure profit de la classe, amb tantes bones receptes. Em sorpren la focaccia prima..

RUBEN ha dit...

Ostres Xaro! Quin ritme de cursos portes, no pares! No sabria dir-te quin dels plats que vàreu fer m'agrada més! Quin em recomanes?
Una abraçada

xaro ha dit...

hola a tots i gràcies pels vostres comentaris però ultimament el meu internet funciona tant sols a estones i he començat a contestar-vos 3 o 4 vegades i s'em talla la conexió....Disculpeu!!!!!