19/1/09

El Martí ve a dinar. Cuixa de xai farcida



Aquest cap de setmana per fi el Martí (el company d'esclada d'en Carles) ha vingut a dinar a casa. És un dinar que portàvem en dansa des de feia molt de temps, però que no acabàvem de concretar. El que em sap greu és que després de tant de temps m'ha agafat en ple procés gripós i no va sortir tot tant bé com m'hauria agradat.


Triar el menú em va costar i al final em va sortir una mica monotemàtic, però em sembla que va resultar prou bé.


De primer plat una sopa senzilla i deliciosa la crema d'avellanes.de que em va parlar l'Anna en el sopar de blocaires. Francament boníssima.


De segon plat una de les receptes que l'Àngels Pallàs va fer a Rubiralta : Cuixa de xai amb tatin de peres. La recepta me la va passar la Xaro ja que no és del curs al que vaig assistir jo.

Ingredients:

1 cuixa de xai de 1,5 kg desossada (però que us hi deixin el braó)

1 llauna de tòfona

100 gr de foie

300 gr fruits secs (avellanes; ametlles; pinyons; orellanes; panses)

1 copa de Porto

1 copa de conyac

Herbes aromàtiques ( julivert; menta; cebollí; romaní)

Llard

Pasta brisa

Peres fortes

Sucre; mantega; romaní


Posar els fruits secs en remull amb el Porto; el conyac i l'aigua que calgui per cobrir-ho. Jo no hi vaig posar ni orellanes ni prunes, però imagino que hi han de quedar bé, però al meu fill no li agraden gens.

Salpebrar la cuixa, untar-la amb el foie per tot l'interior; posar-hi la tòfona tallada; les herbes aromàtiques i els fruits secs. (Jo els vaig posar sencers, però potser es podrien posar picats i així no cauen al tallar la carn).

Cosir la cuixa de manera que quedai una forma bonica, untar-la amb llard i salpebrar-la. Saltejar-la a foc viu per segellar bé la carn i després posar-la uns 40 minuts al forn, tot regant-la amb el suc de macerar els fruits secs i girant-la a mitja cocció. Uns minuts abans d'acabar-se el temps, espolsar-la amb sucre per tal que quedi lluenta. Deixar refredar abans de tallar-la.


Per acompanyar el plat unes tatins de peres de tamany individual. Folrar els motlles individuals amb la pasta brisa i posar-les uns minuts al forn. Preparar les peres tallant-les a grills i estofant-les amb una cullerada de mantega. Quan siguin toves posar-hi el sucre (millor si és moré) i el romaní i deixar caramelitzar. Posar les peres sobre la pasta brisa i coure al forn.

La veritat és que resulta un acompanyament molt refrescant i de bon menjar al costat de la cuixa.

De postres vaig optar per la xocolata i d'entre totes les possibilitats la guanyadora va ser la recepta del coulant de xocolata de la Gemma, acompanyat amb confitura de taronja amarga que el meu germà em va dur de París. Per problemes de logística em van quedar una mica massa cuits, però no dolents.

15 comentaris:

la vella carmanyola ha dit...

mmmm molt bó Laia!! nosaltres dissabte també vam tenir uns amics per casa i també els vam fer la sopa d'avellanes. Es una maravella de sopa!!

Ara jo amb lo que em quedo del teu sopar es amb el coulant i crec que l'Andreu també!!

Records

dolorss ha dit...

El que vas fer per dinar em sembla excel.lent, si ving jo em faràs el maeix? es que tot em ve de gust, je, je, ..

josep ha dit...

Laia,
Esperem que la grip ja t'hagi "deixat". Sort que no estaves en plena forma que si no ... Suposo que els convidats van quedar super contents no?.

Núria ha dit...

Laia!! espero que ja estiguis millor de la grip. Tenía moltes ganes de veure't per la cuina...Et desitjo lo millor per aquest any. PEr cert, segur que el dinar estaria boníssim..

Nuria

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Tant el primer com el segon m'agraden. Has fet un menú de 10.
Salut!!!!

angels ha dit...

Espero que ja et trobis recuperada de la grip, doncs deixa molt xafada, el menú perfecte tant el primer com el segon.

angels ha dit...

Espero que ja et trobis recuperada de la grip, doncs deixa molt xafada, el menú perfecte tant el primer com el segon.

CRIS ha dit...

Em sembla el menjar ideal, una cuixa de xai farcida com la teva amb tarta tatin de pera?.Que es trenguin tots els restaurants fora devant d'això.Ho provaré de fer la próxima vegada que tingui convidats,ademés tinc amics què ser que es moririan amb un enu com aquest.
Ptnts

illetapitita ha dit...

És un menú ben bo, i sort que no estaves fina del tot!!!
La sopa d'avellanes no l'he provat mai, si en parleu tan bé serà qüestió de fer-la!
Salut!

Cuinagenerosa ha dit...

laia, el martí és el meu amic martí que va venir també a sant benet? apa que el cuideu bé, a veure si aconseguireu engreixar-lo amb aquest àpat tan fantàstic!

Francesc ha dit...

Quin dinarot més bo! Això de la tatín de peres...MMMMM!!!!

TROTAMUNDOS ha dit...

Riquisimo cordero, me encanta así como tu lo has preparado y con ese tatin todo un lujo de acompañamiento.

Besos.

tartasacher ha dit...

Hola Xaro:
Te deseo todo lo mejor para este año. Un besote y me alegro mucho te haya gustado la foto. Rica receta la que tienes por aquí. Una ración para mí

Anna ha dit...

quin menú més bo...molt complert!

Anònim ha dit...

Carai, quina sort que té en Martí.
El meu blog i ja ho he fet, si el vols visitar es diu: la petita mindundi, i ja t'hi he afegit.
Fins aviat!