13/8/08

Flamets de xocolata blanca

Aquesta recepta me la va cedir molt amablement la Cati, una mallorquina establerta a Barcelona fa molts anys, que vaig tenir el plaer de conèixer en un sopar a casa d’un amic comú,i on ella va portar aquests postres.
Gràcies Cati i espero que t'agradi com m'han quedat!!!



INGREDIENTS

Pels flamets

1/4 l. nata líquida
1/4 l. llet
ratlladura de llimona
200 grs. de xocolata blanca
4 cullerades de sucre
6 fulles de gelatina


Per la salsa

1/2 pot de melmelada de albercoc
el suc de 1/2 llimona
2 ó 3 cullerades de conyac
Unes fulles de menta per adornar

FLAMETS

Posar la gelatina a remullar en aigua freda.

Barrejar la nata amb la llet, afegir-hi el sucre, la xocolata (trossejada) i la ratlladura de la llimona. Posar al foc uns 15 minuts, fins que tot estigui fos. Afegir-hi amb el foc baixet, la gelatina escorreguda i deixar un minutet, sense que bulli.

Omplir els motllos una mica untats de mantega amb la crema i deixar unes quantes hores a la nevera.

SALSA

Posar en un caço al foc, la melmelada junt amb el suc de la llimona i el conyac,fins que rompi el bull.

PREPARACIÓ DEL PLAT

Desemmotlleu els flamets, posar-hi per sobre la salsa passada per un colador molt finet i adornar amb les fulles de menta

14 comentaris:

Glòria ha dit...

M'apunto aquesta recepta per fer-li per a l'Ona, la germana gran de meva fillola Bet, la torna boja la xocolata blanca!.

Fins aviat

El cullerot Festuc ha dit...

Buenuuuuuuu...quines postres!!! I la prestació espectacular!!!Petunets,
Eva.

La cuina vermella ha dit...

Xaro, noia fas uns postres espatarrants entre els gotets i ara aquests flams de xocolata blanca, estas que te sales!!!!
Xulíssim, de debó bonics i elegants!

Gemma ha dit...

Aquest me l'apunto!!!! El trobo molt fàcil i amb la xocolata blanca ha de quedar de vici! Això sí, és una bomba calòrica je je je! :)

xaro ha dit...

Glòria, si li agrada la xocolata blanca segur que li encantarà.

Eva, gràcies wpa però despres de veure la teva Tarta Màgica!!!!!!

Parella, doncs fins fa uns mesos l'unic postre que feia era el Tiramisú!!! Però amb tantes ideas com hi han per aquest blogs m'he anat animant.

Gemma, tens raò son fàcils i supercalòrics, però no crec que això sigui problema per tu!!!!

Núria ha dit...

Xaro, que bo aquest flan!! Me l'apunto però ho faré amb xocolate negre, que es la que jo puc menjar...ja t'explicaré..

xaro ha dit...

Núria, digue'm com queda o millor publica'l!!!!!!

enric ha dit...

Als ganàpies dels meus dos fills els encanta, des que eren petits, la xocolata blanca, pel que el dia que vinguin tots dos a dinar els soprendré amb aquestes postres.

Cuinagenerosa ha dit...

xaro, als meus fills també els encanta la xocolata blanca, avui sí que ens has fet un favor a tots.

xaro ha dit...

Enric, segur que els hi agrada i tu content de veure com els ganàpies disfrutan :))

Manel, m’alegro molt d’haver-vos fet un favor i espero que els hi agradi!!

Su ha dit...

Maravilloso, en casa les va a encantar...ya te contaré son super chocolateros. Muac

CRIS ha dit...

Hola Xaro,passava a saludarte i m'agrada molt la combinació què has fet servir per aquest flamets, han d'estar de vici, com el gaspatxo de sandia.
Fins aviat

xaro ha dit...

Su, si son xocolateros seguro que les va a gustar. Ya me contarás..

Cris, si t'agrada la xocolata es realment de vici...i el gaspatxo de sindria es molt refrescant per aquesta caloreta!!!

illetapitita ha dit...

Quins flamets més gustosos no?
Aquests són dels que m'apunto a la llista!